Witaj na forum gry Imperius - mieszanki RTS/RPG play by forum. Aktualny czas: 25-Apr-2019, 07:03 PM

Trwa rok 1208 (Tura 8) NOWA TURA: 01.04

Powrót do: Dyskusje


Zmiana zasad - jawność statystyk
#1
Proponuję pewne zmiany w jawności niektórych informacji:

1. Jawne cechy dowódców
2. Jawne PP i PB
3. Jawna stabilność
4. Jawny koszt kompanii
5. Jawna siła kompanii
6. Wszystko tajne

Proszę głosujcie w tym temacie (podając numery w dowolnej kombinacji) wraz z uzasadnieniem dlaczego to.
Czas do 08.03 - od przyszłej tury to wprowadzamy.
I1: Królestwo Ephyrii/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Hetmanat Westurii+Królestwo Utheru | 
I3: Despotatus Antiocheae | I4: Basilea ton Angelon | I5-8: Wieki Ciemne | 
I9: Civitas Ordinium | I10: Zerruko Erresuma | I11: La Repubblika/GM/Konfederacja Kantonów Naugrimskich | I12: Basilea ton Aeton
I12: Game Master
Odpowiedz cytując ten post



#2
Była już jedna konkretna propozycja, którą raczyłeś zlać.
Tak więc ja sobie głosowanie tutaj daruje.
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: KKN-GM, I12: Cesarstwo Ta'in
gg: 57514667
Odpowiedz cytując ten post



#3
1. Tak, ale nie nowych. Umiejętności prowadzenia armii najczęściej okazywały się "w praktyce". Nowolosowany lider musiałby ze 2 fronty odbyć z cechą tajną, zanim by wyszło czy jest dobry czy słaby.
2. Tak, ale dokładna wartość tylko dla gracza. To wgl padaka, gdy to jest tajne, bo jak mam obczaić, czy w danym prow jest juz na tyle PP/PB, by sens był lokować miasto (wymog 5PP i 10PB)?
3. Tak, to jaka jest sytuacja w państwie, to nie powinna być tajemnica. Chyba, że sranie w kronice na każdą zmianę gdzieś z 5 punktów procentowych. To wtedy wartość dokładna nie ważna, czerpać wiedzę można z kronik.
4. Tak, jak niżej.
5. Tak, bo po pierwsze aktualnie wiedzę o sile kompanii czerpie się z opisów fabularnych graczy. A tu jest różnie, czasem któryś gracz w opisie odpływa nieprzytomnie, a to wcale nie kompania jakaś ze szczytu rankingu. Realna siła jawna, pozwalałaby też wypracować jakiś motyw do określenia: "najlepszą jazdę ma ten", "najlepszą piechotę ma tamten". To by lepiej zrobiło rynkowi najemników. Bo co mi po fabularnym opisie, że Elyryjscy lucznicy to och/ach, jak realnie Cóirdileańskie kompanie łucznicze lepsze, choć saharczyk w opisach ich nie forsuje jakoś uber? Lepiej mi wtedy nęcić Córdilaeńczyków za zgodą saharczyka, niż brać elyryjczyków z giełdy.
7. Jawne określanie co roku co przyniosło spadek PB/staba/handlu względem wydarzeń/działań. 7 rok ingame, a ja wciąż czuję się jak dziecko we mgle nie wiedząc co jak wpłynęło mi na dochód. I czy wgl. Tak się nie da prowadzić ekonomii i inwestycji.
Odpowiedz cytując ten post



#4
1 2 3 4 5 popieram ale jawne dla graczy zarządzający krajem
7. Popieram ppozozycję Kocurrka
Odpowiedz cytując ten post



#5
1. Nie
2. Przybliżona wartość obecnie jest ok
3. Tak
4. Tak
5. Nie, bo eliminuje to element zaskoczenia 
6. Nie
Odpowiedz cytując ten post



#6
1, 2, 4, 5- tak jak teraz jest ok. 
3 - przybliżona
Odpowiedz cytując ten post



#7
1, 2, 3, 4, 5 - Jawne dla gracza zarządzającego danym krajem tylko.
6 - nie.

Proponuję jawny dla wszystkich opisowy stan danej prowincji na zasadzie:
  1. Każdy gracz ma obowiązek w temacie z mapą opisać wszystkie posiadane prowincje za pomocą prostego wzoru np. 0PP wyludnione, 1-4PP słabo zaludnione, 5-10PP średnie zaludnienie itd... 0PB bieda aż piszczy, 1-4PB bieda itd... stabilność 0-20% zbuntowana , 21-35% zamieszki itd...
  2. W ten sposób każda prowincja byłaby opisana tylko w 3-6 słowach i każdy by wiedział jak jest mniej więcej.
  3. GMy mają spokój bo nie muszą sie tym zajmować, co najwyżej mogę posprawdzać raz na 10 lat czy ktoś to dobrze prowadzi.
  4. Każdy gracz może to zrobić mapką lub w jakiś inny sposób.
Magnus Mądry
Wódz Ludu Varangów, Król Mroźnej Północy, spadkobierca krain Oseberg, Gettlinge, Jelling, Salme, Hov, Mosfells, Brrattah, Gokstad,  Austur, Borrehaugene, Tefenni, Krasnożew, Surgut oraz Suweren Vela Luki.
Odpowiedz cytując ten post



#8
1. Jawne cechy dowódców
Tak

2. Jawne PP i PB
Nie, brak jawnosci daje fajne spektrum do wywiadu i ogólnie zarządzania państwem (w sensie najlepiej jakby nawet gracz nie znał, no ale cóż)

3. Jawna stabilność
J/W

4. Jawny koszt kompanii
Ok, może być

5. Jawna siła kompanii
J/W

6. Wszystko tajne
Jak najwięcej Wink
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM, I12: Djodoar
Odpowiedz cytując ten post



#9
1,4,5 - niech zostanie tak jak jest
2,3 - tak, ale tylko dla gracza. Władca powinien chyba zgadnąć, która prowincja przynosi mu najwięcej dochodu i wystawia najwięcej żołnierzy choćby w przybliżeniu.
Odpowiedz cytując ten post



#10
1. Jawne cechy dowódców
Nie

2. Jawne PP i PB
Nie, wywiad, spisy ludności i inne myki są od tego.

3. Jawna stabilność
Nie - również wywiad.

4. Jawny koszt kompanii
To raczej nie robi żadnej różnicy

5. Jawna siła kompanii
Nie ponieważ rozgrywka zamieni się w szachy. Wystawie moje kompanie konne tylko aby skontrować Twoją piechotę.

6. Wszystko tajne
Oczywiście, że jak najwięcej. Popieram Skrybe.
Odpowiedz cytując ten post




Powrót do: Dyskusje



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości