Witaj na forum gry Imperius - mieszanki RTS/RPG play by forum. Aktualny czas: 25-Apr-2019, 07:36 PM

Trwa rok 1208 (Tura 8) NOWA TURA: 01.04

Powrót do: Zasady


Pytania do zasad
#1
[Będzie otwarte jak będą całe zasady]
Odpowiedz cytując ten post



#2
Otwieram temat.
Odpowiedz cytując ten post



#3
Czy dostajemy w ramach pierwszej tury "punkty na rozruch"?
Zazwyczaj chyba było 2x dochód, albo tyle PD ile masz PP (w naszym wypadku PB).
I1: Królestwo Ephyrii/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Hetmanat Westurii+Królestwo Utheru | 
I3: Despotatus Antiocheae | I4: Basilea ton Angelon | I5-8: Wieki Ciemne | 
I9: Civitas Ordinium | I10: Zerruko Erresuma | I11: La Repubblika/GM/Konfederacja Kantonów Naugrimskich | I12: Basilea ton Aeton
I12: Game Master
Odpowiedz cytując ten post



#4
Cytat:Powołanie kompanii trwa zawsze jedną turę. Tak więc płacimy koszt w turze x, ale danego oddziału możemy użyć dopiero w turze x+1.  

Rozumiem, że dotyczy to tylko zaciężnych? Czy też PR?

EDIT. I czy oddział w trakcie powoływania można już przypisać do konkretnej armii (pod warunkiem że nie poodejmie ona żadnych działań) czy nie można?
Odpowiedz cytując ten post



#5
Dotyczy to i PR i Zaciężnych.

Można przypisać. Tylko się nie rusza. Więc jeśli armię powołasz i wystawisz gdzieśtam, to oddział może tam siedzieć. Ale ruszyć tej armii nie możesz.
I1: Królestwo Ephyrii/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Hetmanat Westurii+Królestwo Utheru | 
I3: Despotatus Antiocheae | I4: Basilea ton Angelon | I5-8: Wieki Ciemne | 
I9: Civitas Ordinium | I10: Zerruko Erresuma | I11: La Repubblika/GM/Konfederacja Kantonów Naugrimskich | I12: Basilea ton Aeton
I12: Game Master
Odpowiedz cytując ten post



#6
Odnośnie kryzysu awaryjnego powoływania wojsk:
1. Opóźnienie w zdolności bojowej zostało wstawione właśnie na takie zagrywki jak Badeta. Albo na grę psychologiczną (powołałem jakieś wojo, sąsiedzi muszą się liczyć z atakiem)
2. Twierdze są przyboostowane właśnie na takie okazje: mam wroga z którym graniczę. Postawię dam twierdzę i jeden oddział garnizonu - nawet jak zaatakuje to właśnie ten garnizon da mi turę na powołanie wojsk i kontratak. Równowagą dla mojego utrzymania garnizonu jest to, że jego armia tam będzie siedzieć (i żreć) i tracić morale (szybciej).

Zmiany pokroju: od teraz obronny Pr ma 100% siły od 1 tury - strasznie zaburzają rozgrywkę. Bo przy takim zboostowaniu obrońcy atak 1v1 się nie opłaca. A co za tym idzie nie opłaca się też ograniczona wojna : by zdobyć prowincje albo coś. Musi to już być gangbangu do anihilacji wroga.

Stąd moja propozycja :
1. Garnizony twierdz płacą 1/3 utrzymania przy 100% siły. Zachęca to do tego bardziej realnego użytkowania oddziałów zaciężnych jako rzeczywiście stałej armii.
No i można usunąć ten nieszczęsny zapis o zmniejszeniu utrzymania o połowę, bo jest on bezsensowny (bez siły, traci doświadczenie, po prostu nie może być ani garnizonem, ani zacieznymi (bo doświadczenie się niemal zeruje).

Moim zdaniem to jedyna sensowna opcja.
I1: Królestwo Ephyrii/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Hetmanat Westurii+Królestwo Utheru | 
I3: Despotatus Antiocheae | I4: Basilea ton Angelon | I5-8: Wieki Ciemne | 
I9: Civitas Ordinium | I10: Zerruko Erresuma | I11: La Repubblika/GM/Konfederacja Kantonów Naugrimskich | I12: Basilea ton Aeton
I12: Game Master
Odpowiedz cytując ten post



#7
Wypraszam sobie sformułowania "zagrywki jak Badeta". To sugeruje że zrobiłem coś nienaturalnego i złego, przeciwko czemu wystąpiłem już wiele razy.

Samą propozycje popieram, tym bardziej, że była już ona postulowana wcześniej, przed rozpoczęciem gry (a przynajmniej coś bardzo podobnego).
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza), I11: KKN-GM, I12: Cesarstwo Ta'in
gg: 57514667
Odpowiedz cytując ten post



#8
A co z przypadkiem, jak chce się zareagować w danej turze, a nie zdąży się puścic RW, bo GM na jawnym/tajnym nie odpowiada? Tongue

Niech nie zmyli śmieszna mordka, pytanie jak najbardziej serio.

Bo jest jaka jest sytuacja w Cao. Chciałem RW zrobić w sobotę, ale odbiłem się o brak odpisów GM na czas, poniedziałek popołudnie wciąż jestem w proszku. Tura wojenna w której chciałem wziąc udział... przechodzi obok..
Odpowiedz cytując ten post



#9
Czemu nie napisałeś w temacie RW? Tak to miałbyś już post.
Odpowiedz cytując ten post



#10
Choćby dlatego, że wpierw muszę na przykład powołać wojska, a to się wiąże z powołaniem PR, którego powołanie na działanie poza granicami kraju muszę wynegocjować z poddanymi.

Inna sprawa, że najazd Badeta taki wgl nie w kij ni w ucho, bo w dyplomacji nic na temat wywołania wojny. Wysłałem poselstwo w sobote do Cao by się upewnić, że to wjazd wojenny, odp. na to dostałem dopiero w niedzielę. Od razu dałem wpis na tajnym w kwestii chęci przekonania PR do meczu wyjazdowego licząc, że wskutek specyficznej sytuacji wyjątkowo jeszcze pozwolą mi GM w niedzielę RW wyprowadzić.
No i dalej brak odzewu...

Nie mam pretensji do GM za nieobecność, wszak zgłaszali, lajf jest lajf. Sęk w tym co w takich sytuacjach?
Bo Badet puścił RW w czwartek gdy w mojej strefie czasowej był już późny wieczór, piątek cały w samolotach, a zgłaszałem że nieobecność. Normalnie to kilka postów wymienić w dyplo Cao i na tajnym i hulaj dusza mieszcze się z RW w tej turze wyprowadzając ruch wojsk nominalnie defensywny w Cao w sobotę. A tak ryfa, choć ślepię w forum i paczam co chwila nieprzeczytane Big Grin
Odpowiedz cytując ten post




Powrót do: Zasady



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości