Witaj na forum gry Imperius - mieszanki RTS/RPG play by forum.

Trwają prace nad Imperiusem XII.

Powrót do: Sztab planistów


Liderzy i cechy
#1
Kod:
[align=center]LIDERZY CYWILNI[/align]
[align=center][hr]
[/align]

[list=1]
[list]
1. Liderzy to oficjalna nazwa wybitnych i ważnych postaci w świecie gry. Są to postaci warte wspomnienia w kronikach, których umiejętności i talenty mają realny wpływ na losy świata. Każdy lider bez wyjątku musi zostać wpisany na Listę Kostuchy. Rozróżniamy liderów „zwykłych” i liderów „wyjątkowych”.[/list][/list]
[list]
2. Liderzy w skali mikro (zarządcy kopalń, agronomowie, lokalni rzeźbiarze, posłowie etc.) są w 100% domyślni. Nie zarządzamy nimi, nie rekrutujemy ich - po prostu są i działają. Jeśli mamy taką ochotę, możemy ich dowolnie personalizować, nadawać im imiona, a nawet wpisywać do kostuchy - nie jest to jednak obowiązkowe. [/list]
[list]
3a. Liderzy „wyjątkowi” są specyficzną kategorią liderów odzwierciedlającą jednostki szczególnie wybitne na całym świecie. Nie można ich „wychować” sobie, a jeśli jakiś się pojawi rzadko kiedy jest przywiązany do swego kraju. Liderzy ci mają za zadanie stymulować rozwój i przełomy myślowe w skali całego kontynentu, dlatego ich liczba jest ograniczona. Raz na dwie tury GM robi losowanie określone na 75% na cały świat gry, a potem w przypadku pozytywnego wyniku losuje prowincje w jakiej się pojawi jak i jego „specjalizację”.[/list]
[list]
3b. Liderzy zwykli reprezentują wszelkiej maści artystów/inżynierów/mężów stanu, którzy może nie są tak wybitni jak liderzy wyjątkowi, ale przewodzą w swych dziedzinach w skali regionu. Mogą być oni zarówno najemnikami szukającymi pracy jak i patriotami przywiązanymi do ziemi. [/list]
[list]
4. Pierwszorzędnym źródłem liderów cywilnych (artystów, naukowców, polityków etc.) jest Giełda Liderów. Imperius wkracza powoli w epokę, gdzie odrzucony został kult anonimowości twórców w obliczu boskiej potęgi, a w zamian dzieła ludzkich rąk czy potęga umysłu jest powodem do dumy, pochwał i zaczyna być sposobem na zarabianie na chleb. Znane osobistości szukają zatem co lepszych pracodawców, podróżując po świecie i sprzedając swoje umiejętności. Postaci te są licytowane w podobny sposób co najemnicy, na tajnym forum zgłaszamy naszą propozycję wynagrodzenia i wklejamy link na giełdzie.5. Istnieje oczywiście możliwość wychowania własnych liderów zwykłych z danej dziedziny.  Mistrz Gry rzuca dla każdego kraju raz na dwa lata kością k100. Każdy kraj ma bazową szansę wylosowania takiego lidera określoną na 5% Istnienie i wspieranie warunków do wykształcenia liderów (np. uniwersytet) może zwiększyć szansę od 5 do 20%, decyduje o tym Mistrz Gry. Skierowanie zatrudnionego już przez nas lidera z tej samej dziedziny do szkolenia swoich czeladników może zwiększyć szansę do kolejnych 10%. Maksymalna szansa wynosi zatem 35%. Ponadto co każdą drugą turę MG przeprowadza losowanie na pojawienie się lidera zwykłego w krajach NPC (losuje, w którym się pojawił).[/list]
[list]
6. Liderów przydzielamy do konkretnych zadań. Albo pracują w stolicy, przy dworze (dla niektórych liderów jest to warunek kontraktu, nie będą pracować na prowincji) nad konkretnym zagadnieniem, albo kierujemy ich na prowincję. Ich dzieła mają zarówno odwzorowanie fabularne (np. traktat filozoficzny) jak i mechaniczne (bonus do budowli, modyfikatora). Jak wspomniano, realizacja zadania trwa kilka lat (w zależności od przydzielonych zasobów i umiejętności postaci) i lider może umrzeć lub odejść ze służby w jego trakcie. Możemy zatrudnić kogoś na jego miejsce, lub musimy liczyć się z utratą progresu. Wydarzenia dworskie mogą modyfikować motywacje i zamierzenia liderów (np. wystąpienie komety może sprawić, że astronom porzuci dotychczasowe zadania by skupić się na niej). W obliczu śmierci/odejścia liderów, których ukończone dzieło lub własna charyzma odcisnęły trwałe piętno na danym kraju efekt ich prac będzie trwać nadal (np. prorocy).  [/list]
[list]
7. Istnieje możliwość, że lider skierowany do zadania, w którym nie czuje się pewnie wygeneruje negatywny efekt (spadek modyfikatora, fiasko projektu). [/list]
[list]
8. Kategorie liderów cywilnych poniżej. Istnieje możliwość kreowania liderów w wymyślonych kategoriach, nie gwarantują one jednak sukcesu.
[list]
[*]artysta (wszystkie dziedziny)
[*]inżynier/architekt
[*]alchemik
[*]szpiegmistrz
[*]medyk
[*]doradca/polityk/emisariusz
[*]myśliciel (filozof)
[*]duchowny/kapłan
[*]finansista
[*]naukowiec
[/list][/list]


[align=center]CECHY[/align]

[list]
1. Cechy to zbiór, który określa charakter danej osoby. Nie są obowiązkowe dla każdej postaci lecz dla kategorii osób wymienionych w pkt. 3 gracz musi rozpisać cechy. Wpływają przede wszystkim na warstwę fabularną, mogą jednak od czasu do czasu mieć także zastosowanie mechaniczne (np. postać ostrożna jednocześnie zmniejszająca szansę na morderstwo oraz denerwująca dworzan swoją paranoją). [/list]
[list]
2. Cechy mogą być nadawane dowolnej postaci. Nadaje je albo Mistrz Gry albo gracz (wtedy wymagają akceptacji MG). [/list]
[list]
3. Kategorie osób dla których gracz zobowiązany jest zaproponować cechy:[/list][list]
[*]władca z dynastii wraz z najbliższą rodziną do 2 stopnia pokrewieństwa [1];
[*]przywódcy stronnictw/koterii politycznych na dworze;
[*]w przypadku republiki - najważniejsi urzędnicy
[*]postacie wskazane przez GMa
[/list]
[list]
[*][1] Dzieciom można nadawać cechy dopiero od 10 roku życia. Obligatoryjnie nadajemy im cechy w 16 roku życia.
[/list]
[list]
[*]4. Lista cech poniżej – propozycje; mogą być rozwijane przez propozycje graczy:
[list]
1. Mściwy / Ambitny / Pokorny[/list]
[list]
2. Honorowy / Zdradziecki[/list]
[list]
3. Religijny / Bezbożnik[/list]
[list]
4. Hojny / Skąpy[/list]
[list]
5. Energiczny / Leniwy[/list]
[list]
6. Litościwy /Okrutny[/list]
[list]
7. Lojalny / Nielojalny[/list]
[list]
8. Idealista / Pragmatyk[/list]
[list]
9. Militarysta / Pacyfista[/list]
[list]
10. Kreatywny / Nudny[/list]
[list]
11. Odważny / Tchórzliwy[/list]
[list]
12. Ostrożny / Porywczy[/list]
[list]
13. Inspirujący / Pogardzany[/list]
[list]
14. Uparty / Krnąbrny[/list]
[list]
15. Sprytny / Psychopata[/list]
[list]
16. Agresywny / Pasywny[/list]
[list]
17. Przebiegły / Łatwowierny[/list]
[list]
18. Oszczędny / Rozrzutny / Chciwy[/list]
[list]
19. Witalny / Chorowity[/list]
[list]
20. Wszechstronnie uzdolniony / Ułomność fizyczna (Jednooki, Jednonogi, Jednoręki, etc.)[/list]
[list]
21. Gadatliwy / Nieśmiały[/list]
[list]
22. Alkoholik / Narkoman / Abstynent[/list]
[list]
23. Rasista / Tolerancyjny[/list]
[list]
24. Pogodny / Depresyjny / Zestresowany[/list]
[list]
25. Szczęściarz / Pechowy[/list]
[list]
26. Otyły / Wątły / Wytrzymały[/list]
[list]
27. Upolityczniony (stronnictwo) / Odpolityczniony[/list]
[list]
28. Nienawidzi (przykład) / Uwielbia (przykład)[/list]
[list]
29. Dziwak / Opętany[/list]
[list]
30. Atrakcyjny / Brzydal[/list]
[list]
31. Uwodziciel / Spiskowiec / Urodzony Myśliwy / Mistyk / Pojedynkowicz / Ogrodnik / Poeta / Celibat[/list]
[list]
32. Cierpliwy / Niecierpliwy[/list]
[list]
33. Pokorny / Dumny[/list]
[list]
34. Zazdrosny[/list]
[list]
35. Szczery[/list]
[list]
36. Fanatyk / Religijny / Niereligijny / Cynik / Heretyk[/list]
[list]
37. Egocentryk / Altruista[/list]
[list]
38. Pacyfista / Militarysta[/list]
[list]
39. Socjopata / Psychopata[/list]
[list]
40. Pamiętliwy / Wybaczający[/list]
[*]5. Gracz zobowiązany jest do prowadzenie tematu na forum tajnym z cechami wszystkich żywnych postaci. 
[/list]
Odpowiedz cytując ten post



#2
Gdybyś mógł zrobić przerwy jednolinijkowe przy każdym punkcie. Strasznie to się zlewa przy tej czcionce ;/
Odpowiedz cytując ten post



#3
Styl rąbie formatowanie. Nic nie jestem w stanie z tym zrobić.
Odpowiedz cytując ten post



#4
Można włączyć html w poście i otagować w ten sposób.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
Odpowiedz cytując ten post



#5
No to teraz tako wyszło.
Odpowiedz cytując ten post



#6
To ja tak bardziej oficjalnie, a nie na discordzie zhejtuje listę Tymusa, bo się powtarzają cechy, jeśli działa to tak jak w poprzedniej liście, gdzie "/" to wykluczanie to będzie dochodzić do absurdalnych sytuacji, jeśli tego nie oznacza to tym bardziej jej nie rozumiem. Zaproponuje w zamian za to swoją.
Aczkolwiek muszę przyznać, że parę punktów dodałem zainspirowany Tymusową listą

1. Honorowy/Podstępny
2. Opanowany/Porywczy
3. Cnotliwy/Hedonista
4. Gadatliwy/Nieśmiały
5. Skromny/Dumny
6. Dobroduszny/Okrutny
7. Hojny/Skąpy
8. Sprawiedliwy/Arbitralny
9. Odważny/Tchórzliwy
10. Uczciwy/Przebiegły
11. Fanatyk/Tolerancyjny
12. Energiczny/Flegmatyczny
13. Niepewny/Uparty
14. Charyzmatyczny/Pogardzany
15. Oszczędny/Rozrzutny
16. Hojny/Skąpy
17. Kreatywny/Niekreatywny
18. Idealista / Pragmatyk
19. Lojalny/Zdradziecki
20. Urodziwy/Brzydki
21. Pamiętliwy/Wybaczający
22. Pokorny/Dumny
23. Krzepki/Wątły [plusy do walki]
24. Inteligentny/Głupi
25. Ambitny/Usatysfakcjonowany (jak to lepiej nazwać? xD)
26. Naiwny/Podejrzliwy
27. Przyjaciel [wyb.]/Śmiertelny Wróg [wyb.] (do wyboru: narody, religie, stany, dynastie itp.)
28. Talent [wyb.] (np. artysta, pojedynkowicz, myśliwy, etc.)
Odpowiedz cytując ten post



#7
Lista ta dotychczas zawsze była tylko pomocnicza, można było z niej korzystać ale nie trzeba było (tak np. robili niektórzy gracze na I11). Jeśli jednak tak o to płaczecie to sobie zmieniajcie. Mi to tito. Ja i tak jak będzie dotychczasowa wolność cech będę korzystał ze swojej listy xd
Odpowiedz cytując ten post



#8
Ja tam korzystałem z listy, wręcz często losowałem kostką która z listy.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
Odpowiedz cytując ten post



#9
Dobra, to dawajcie jakieś opinie, czy coś to może chociaż tą kwestię szybko zamkniemy Big Grin
Odpowiedz cytując ten post



#10
Jam za Gackową
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
Odpowiedz cytując ten post




Powrót do: Sztab planistów



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości