Witaj na forum gry Imperius - mieszanki RTS/RPG play by forum.

Trwają prace nad Imperiusem XII.

Powrót do: Sztab planistów


Gospodarka
#1
Cytat:1. Punkty Dochodu
Podstawową walutą w mechanice gry są Punkty Dochodu [PD]. Otrzymuje się je jako sumę dochodów z prowincji oraz w wyniku wydarzeń w trakcie gry, jako skutek dyplomacji, akcji wojskowych, itp.
Dochód z prowincji podaje MG w temacie "Dochody" na tajnym forum poszczególnych państw.

2. Skarbiec
Każdy z graczy ma obowiązek prowadzenia na swoim tajnym forum tematu "Skarbiec" w którym będzie prowadził aktualny bilans PD, według wzoru:
Każda tura gry = nowy post.
Kod:
Rok: xxx
Państwo: [nazwa państwa]
+ [stan skarbca z zeszłego roku]
+ [dochód1]
+ [dochód2]
- [wydatek1]
- [wydatek2]
= STAN SKARBCA

3. Prowincje
Podstawową jednostką gospodarczą w grze jest prowincja. Jest ona opisana następującymi parametrami:
PP - Punkty Populacji [liczba ludności w prowincji; liczba naturalna]
PB - Punkty Bogactwa [dochód z prowincji; liczba naturalna]
Sta - Stabilność [stopień w jakim kontrolujemy prowincje; 0-100%]
Kon - Koniunktura [zbiór czynników losowych; -10%;+10%]

Modyfikatory te widoczne są dla MG i gracza danego państwa. Wiedza reszty graczy opiera się na publikowanej co 5 tur opisowej liście prowincji.
Kod:
Statystyka
b.niska <10%śr
niska >=10%śr ; <50%śr
średnia >=50%śr ; <=150%śr
wysoka >150%śr; <=200%śr
b.wysoka >200%śr

Dochód z prowincji oblicza GM wg wzoru:
PD=PB*Sta

Każde 5 PP pozwala na powołanie jednej kompanii wojskowej o sile 500 ludzi.

4. Handel
Dochody z handlu są uwzględnione w PB prowincji. Działania mogące zwiększać handlową wartość prowincji (jarmarki, rozbudowa infrastruktury, przekierowanie szlaku handlowego do prowincji) zwiększają PB prowincji.

5. Inwestycje
Można starać podnosić się modyfikatory PP, PB, Sta poprzez inwestycje PD. Każdorazowo należy na swoim tajnym forum opisać inwestycje dla MG, oraz podać jakie środki są na nią przeznaczone. MG ocenia skutki inwestycji i podaje je do wiadomości gracza (wielkość zmiany modyfikatora i czas kiedy nalezy zmianę wprowadzić).

6. Arkusz
Do dyspozycji MG zostaje oddany arkusz, który automatyzuje obliczanie dochodu.
Tylko MG zna wszystkie statystyki prowincji (mogą być one udzielone graczom w wyniku np. działań wywiadowczych).
Obsługa polega na zmianie wartości statystyk opisujących prowincje w związku z działaniami graczy, publikacją dochodu poszczególnych państw na ich tajnych, a także co 5 tur publikacją wartości opisowych prowincji dla ogółu graczy.
Odpowiedz cytując ten post



#2
Plik od Ella: http://imperius.chilioi.webd.pl/pliki/Im...v.0.6.xlsx
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
Odpowiedz cytując ten post



#3
Wkradł się jeden błąd (nie zauważyłem przy przekopiowywaniu) - usunęliśmy modyfikator koniunktury z punktu 3.
Do poprawienia też w oficjalnych zasadach.
Odpowiedz cytując ten post




Powrót do: Sztab planistów



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości